Mededeling i.v.m. coronavirus (COVID-19)

Het is momenteel erg druk en de maatregelen rondom het Coronavirus leveren helaas extra vertraging op. Hierdoor kan de bezorging van je bestelling en een reactie van onze klantenservice langer duren dan dat je van ons gewend bent.

Wij houden de ontwikkelingen rondom het Coronavirus goed in de gaten en volgen de richtlijnen van het RIVM. Natuurlijk staat de gezondheid van onze medewerkers en onze klanten op de eerste plaats, daarom hebben wij passende maatregelen getroffen.

ALTERNATE blijft uiteraard bereikbaar voor al je vragen rondom deze situatie, maar we willen je vriendelijk verzoeken om eerst te controleren of je vraag hieronder wordt beantwoord.

Als ik vandaag bestel, wordt mijn pakket dan morgen afgeleverd?
Wanneer een product de status “direct leverbaar” heeft, hebben wij het product op voorraad en doen wij ons uiterste best om je product vandaag nog te verzenden. We kunnen dit momenteel echter niet garanderen.
Welke maatregelen nemen jullie verzendpartners?
PostNL – Klik hier voor meer informatie
UPS – Klik hier voor meer informatie
DHL – Klik hier voor meer informatie

PostNL Extra@Home:
  • Veiligheid van consumenten en bezorgers staat voorop. Wij leveren artikelen bij u binnen af of komen deze ophalen. Daarbij willen we onnodige risico’s voor de gezondheid van alle betrokkenen uitsluiten. Onze bezorgers nemen daarom de volgende voorzorgsmaatregelen om mogelijke besmetting te voorkomen:
  • Onze bezorgers leveren alleen nog over de drempel van uw woning. Ook het eventueel afhalen van uw artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van uw woning klaar staat.
  • Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilige afstand tot de ontvanger. Het RIVM beschrijft een veilige afstand als “tenminste de armlengte van een volwassene”
  • Na het aanbellen doen onze bezorgers een stap achteruit. Wij vragen de ontvanger om na het openen van de deur ook een stap achteruit te zetten.
  • De levering wordt vervolgens over de drempel geplaatst (‘drempel bezorging’).
  • Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van uw woning.

Trunkrs:
  • Wij zetten de zendingen neer en nemen afstand zodat de consument op gepaste afstand de zending aan kan nemen.
  • Wij vragen geen handtekening voor ontvangst maar onze bezorgers noteren ter plekke de naam van de ontvanger.
Waarom kan ik jullie klantenservice slecht bereiken?
Het is momenteel erg druk bij onze klantenservice, hierdoor kan een reactie langer duren dan normaal. Ook werken er veel medewerkers vanuit huis, waardoor de overlegstructuren langer zijn.
Waarom is mijn pakketje later dan normaal?
We ontvangen meer bestellingen dan normaal maar er zijn minder medewerkers in onze magazijnen aanwezig waardoor het orderpicken langzamer gaat dan dat je van ons gewend bent. Het pakketje kan daardoor later binnenkomen dan verwacht.
Waar is mijn pakketje?
Zodra wij jouw pakketje overdragen aan onze verzendpartner, ontvang je de Track & Trace code per e-mail. Helaas verloopt de bezorging anders dan normaal omdat er hygiënemaatregelen genomen moeten worden, ook dit kan vertraging veroorzaken.
Hoe kan ik het beste contact met jullie opnemen?
Door overbelasting van ons telefonienetwerk en de mailbox kan het zijn dat je ons niet te pakken krijgt of laat een antwoord ontvangt. Dit spijt ons enorm en wij doen er alles aan dit op te lossen en hopen op je begrip voor de langere wachttijden.
We raden je aan om de veelgestelde vragen te raadplegen of het later nogmaals te proberen.
Wat betekent “Levertermijn 1 werkdag”?
Normaliter betekent dit dat wij de levering van onze leverancier binnen één werkdag verwachten te ontvangen. Door de quarantainemaatregelen zullen sommige producten langer op deze status blijven hangen, excuses voor het ongemak.
Welke veiligheidsmaatregelen nemen jullie?
We volgen de richtlijnen van het RIVM op. Een groot deel van onze medewerkers werkt daarom vanuit huis. Zendingen vanuit risicogebieden worden enkele dagen in quarantaine geplaatst.
Waarom plaatsen jullie producten in quarantaine?
Wij willen de gezondheid van onze medewerkers en onze klanten waarborgen. Omdat wetenschappers hebben ontdekt dat het Coronavirus tot 24 uur kan overleven op karton en tot zeker drie dagen op plastic besmettelijk blijft, plaatsen wij de inkomende zendingen vanuit risicogebieden tijdelijk in quarantaine.
Is jullie afhaalbalie geopend?
Om de veiligheid van onze medewerkers en klanten te waarborgen, is onze afhaalbalie gesloten.
Ik heb vandaag nog een nieuwe thuiswerksetup nodig, kan ik die direct afhalen?
Als je ’s ochtends een bestelling plaatst en kiest voor afhalen, kun je die vaak dezelfde middag nog afhalen bij ons afhaalpunt. We adviseren je wel om de afhaalbevestiging af te wachten.