Alternate.nl maakt op haar website gebruik van functionele en analyserende cookies. Als je doorgaat op onze website ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.
Meer informatie vind je in onze privacyverklaring .
MenuMenu Alle categorieëndownup

Verzending en levering

Ons voorraadsysteem controleert de huidige voorraad en prijs en verwerkt de nieuwste informatie op onze website. Zo blijft u continu op de hoogte van onze actuele voorraad.

Bij elk product wordt met kleurcodes weergegeven wat de huidige voorraadstatus is en wanneer een product weer op voorraad wordt verwacht.

Direct leverbaar

Levertijd: 1-2 werkdagen

Levertijd: 3-5 werkdagen, alleen verzending

Levertijd: 4 werkdagen

Levertermijn onbekend

Pre-order

Levertijd: 5 werkdagen

Uitsluitend Shopverkoop

Levertijd: 4-8 werkdagen, alleen verzending

ALTERNATE maakt gebruik van verschillende transporteurs om uw bestelling op de beste wijze bij u af te leveren, hier vindt u onze transporteurs:

PostNL

Binnen Nederland leveren wij via de pakketdienst van PostNL.

De bestelling de volgende dag nog in huis

Bestelt u op werkdagen voor 22.00 uur? Dan ontvangt u uw bestelling de volgende dag nog in huis!
Let op: dit is alleen geldig voor de producten die de status 'Direct Leverbaar' hebben.

Kijk voor de aangepaste levertijden die voor de feestdagen gelden hieronder bij het kopje Aangepaste levertijden.

Avondlevering (€ 1,90 toeslag)

Desgewenst kunnen wij uw zending vanaf de volgende werkdag ’s avonds tussen 18.00 uur en 22.00 uur afleveren.
Avondlevering is alleen mogelijk op maandag t/m vrijdag.

Let op: deze verzendwijze is niet mogelijk in combinatie met een PostNL afhaalpunt.
DHL

Alle zendingen vanaf 30 kilo en televisies vanaf 42” worden op een pallet verzonden. Deze bestellingen worden op werkdagen tot 19.00 uur verwerkt. Palletzendingen worden door onze partner DHL op werkdagen geleverd.
Daarnaast maken we ook gebruik van de pakketdienst van DHL.

EPS

Buiten Nederland leveren wij via de pakketdienst van EPS.

Bij ALTERNATE kunt u zelf kiezen hoe u uw bestelling wilt betalen. De meest gebruikte methode is direct online betalen (met creditcard of iDeal), waardoor wij uw bestelling ook direct kunnen verzenden.

De verzendkosten kunnen per bestelling verschillen, dit hangt namelijk af van het gewicht van het te verzenden pakket in combinatie met de grootte van de bestelling, het land van aflevering en de gekozen betaalwijze.
In onderstaande tabel vindt u de verschillende mogelijkheden (inclusief 21% BTW).

LET OP: TV's van 42" of groter worden standaard op een pallet verzonden.

Verzending binnen Nederland

Product Gewicht Verzendtype Verzendkosten (online- of vooruitbetaling)
Pakketten tot 10 kg Post NL € 4,95
Pakketten tot 30 kg Post NL € 9,95
Palletzending vanaf 30 kg DHL € 55,-

* Let op! Indien u meer wilt weten over de verzendkosten voor een zending buiten Nederland, klik dan hier.

Toeslagen extra bezorgopties*

Levering Verzendtype Toeslagen
Avondlevering Post NL € 1,90
Zondaglevering Post NL € 12,50

* Let op! De toeslagen worden opgeteld bij de geldende verzendkosten.

Aflevermoment gemist?

Mocht u onverhoopt de postbode hebben gemist en daardoor uw bestelling niet hebben ontvangen, geen probleem. De postbode laat een briefje achter met daarop de datum dat zij het opnieuw proberen. Bent u ook dan niet thuis, dan wordt uw bestelling naar het dichtstbijzijnde postkantoor gebracht, waar u het binnen twee weken zelf kunt afhalen.

Bestel je op werkdagen voor 22.00 uur? Dan ontvang je jouw bestelling de volgende dag nog in huis!
Let op: dit is alleen geldig voor de producten die de status 'Direct Leverbaar' hebben.

Voor bestellingen na 18:00 uur die met een creditcard, AfterPay of Paypal worden betaald kan een langere levertijd gelden.

Bestel voor 22.00 uur op: Eerste bezorging op:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Weekend: Eerste bezorging op:
Zaterdag (voor 22:00 uur besteld) Maandag
Zondag Dinsdag

Voor feestdagen gelden afwijkende levertijden.

Datum: Eerste bezorging op: Feestdagen:
Donderdag 5 december (voor 14:00 uur besteld) Vrijdag 6 december Sinterklaas
Donderdag 5 december (na 14:00 uur besteld) Zaterdag 7 december Sinterklaas
Dinsdag 24 december (voor 14:00 uur besteld) Vrijdag 27 december i.v.m. Kerst
Dinsdag 24 december (na 14:00 uur besteld) Zaterdag 28 december i.v.m. Kerst
Woensdag 25 december Zaterdag 28 december 1e Kerstdag
Donderdag 26 december Zaterdag 28 december 2e Kerstdag
Dinsdag 31 december (voor 14:00 uur besteld) Donderdag 2 januari i.v.m. Nieuwjaarsdag
Dinsdag 31 december (na 14:00 uur besteld) Vrijdag 3 januari i.v.m. Nieuwjaarsdag
Woensdag 1 januari Vrijdag 3 januari Nieuwjaarsdag

Liever je bestelling direct ophalen?

Je kunt de bestelde artikelen ook in ons filiaal in Ridderkerk afhalen. Hiervoor kies je tijdens de bestelling als verzendwijze "Afhalen in Ridderkerk".

Je krijgt een email wanneer je bestelling gereed ligt om af te halen. Let op: het kan tot één werkdag duren voor de bestelling gereed ligt.

Openingstijden afhaalpunt

  • Maandag t/m Vrijdag: 16:00 - 19:00
  • Zaterdag: 13:00 - 17:00
  • Zondag zijn wij gesloten.

Let op! Wij hebben geen koopavonden.

Meer informatie vind je hier.
Meer informatie over de afhaalbalie vind je hier.

Bekijk hier de afwijkende openingstijden in verband met feestdagen

1e Paasdag 21 april Gesloten
2e Paasdag 22 april Gesloten
Koningsdag 27 april Gesloten
Hemelvaartsdag 30 mei Gesloten
1e Pinksterdag 9 juni Gesloten
2e Pinksterdag 10 juni Gesloten
Sinterklaas 5 december Gesloten
i.v.m. Kerstavond 24 december Gesloten
1e Kerstdag 25 december Gesloten
2e Kerstdag 26 december Gesloten
Oudejaarsdag 31 december Gesloten
Nieuwjaarsdag 1 januari Gesloten

Meer informatie vind je hier.

Orderstatus:

ALTERNATE informeert u over het verloop en de actuele status van uw bestelling. U ontvangt een aantal e-mails van ons:

  • Een bevestiging van het plaatsen van uw bestelling
  • Bij vooruitbetaling: een prijsopgave met referentie voor het overschrijven van het aankoopbedrag
  • Een bevestiging wanneer uw bestelling bij ons in behandeling is genomen
  • Een bevestiging wanneer uw bestelling is overgedragen aan de transporteur, met uw Track & Trace nummer

Met uw Track & Trace nummer kunt u op de website van Post NL de actuele verzendstatus zien.

Als u bij uw account het klantnummer heeft ingevuld kunt u bij 'Orderstatus' eenvoudig de status van de bestelling zien.

Tip:

Als u in uw account bij 'Persoonlijke instellingen' uw klantnummer heeft ingevuld kunt u bij 'Mijn Bestellingen' eenvoudig de status van de bestelling zien.

Indien u de door u geplaatste bestelling wilt wijzigen, neemt u zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice:

Maandag t/m Vrijdag: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Telefoon: +31 (0)180 - 44 08 44
E-mail: klantenservice@alternate.nl

Wanneer de totaal prijs van uw bestelling lager is dan de oorspronkelijke betaling, zullen wij dit bedrag aan u terugstorten. Indien u moet bijbetalen zal onze klantenservice de opties hierover met u bespreken.

Let op: Een wijziging is alleen nog mogelijk indien uw bestelling niet verpakt of verzonden is.

In het geval dat u de bestelling wenst te annuleren, verzoeken wij u vriendelijk om dit zo spoedig mogelijk te doen omdat anders uw bestelling al automatisch wordt verwerkt. Bestellingen die al zijn verwerkt en verzonden kunnen niet meer worden geannuleerd (slechts aan de deur geweigerd).

Annuleren kan op twee manieren:

1. In de e-mail met de bevestiging van uw bestelling staat er onder het overzicht een annuleringslink, wanneer u deze klikt wordt de bestelling automatisch geannuleerd. (Aan te raden voor de betaalwijzen: Afterpay, Paypal, iDeal of creditcard).
2. Contact opnemen met de afdeling verkoop. Dit kan per telefoon +31 (0)180 - 44 08 44 of per e-mail: klantenservice@alternate.nl. Deze annuleringswijze is voor alle betaalwijzen geschikt. Indien u reeds vooruit heeft betaald dan verzoeken wij u uw rekening gegevens naar ons te e-mailen zodat wij weten op welke rekening het teruggestort dient te worden.

Terugstorting

Indien u online heeft betaald via iDeal of creditcard, wordt het bedrag automatisch na enkele dagen terug op uw rekening gestort.

In het geval dat u heeft vooruitbetaald, zal het bedrag enkele dagen worden teruggestort nadat wij uw rekening gegevens hebben mogen ontvangen.

In het kader van de oud voor nieuw regeling kunnen klanten bij aanschaf van een nieuw apparaat hun oude apparaat inleveren bij Alternate Nederland. Indien u gebruik wilt maken van deze regeling dient u dit van te voren kenbaar te maken. U krijgt dan de keuze om het apparaat bij ons af te geven of we kunnen PostNL de opdracht geven om het oude apparaat bij u op te halen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via Tel.: +31 (0)180 - 44 08 44 of per mail: oudvoornieuw@alternate.nl.

Let op het volgende:

Verpak de goederen, in een stevige verzendverpakking.
Het apparaat dient schoon en leeg te zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de data die eventueel nog aanwezig is op het oude apparaat.
Het pakket mag niet groter zijn dan 175cm x 78cm x 58cm en zwaarder dan 30 kilo.

De inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde of ingeleverde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.